Julstök

Hej på alla som läser!! Hur mår ni?

Jag är fylld av energi just för tillfället. Massa saker som ajg grubblat på börjar lösa sig så det känns hur skönt som helst.
Idag har ajg haft ett muntligt prov/semenarium med några från klassen och vår geografiläsare. Ämnet var befolkning och vilka konsekvenser det kan innbära att det föds för många, eller kankse för några. Varje sekund föds det 2,5 personer. Varje dygn dör det 25000 (som man vet) Och 40 % Av Afrikas befolkning lider av undernäring....i framtiden kommer det inte heller på grund av klimatfäränringarna kunna gå att leva i södra Afrika, tror man. Uschusch. Men jag tycker sånna här saker är jätteintressant och jag har lätt för att lära när det gäller sånt som man kan förstå och sånt som känns humant.

Hur som helst så efter provet och den indiska lunchen som serverades i skolan idag så åkte jag och Smarret ner på stan med våra cyklar. det var lite kyligt för mig som hade strumbyxor.......Maria handlade lite sexiga underläder, jag med :) men inte riktigt det som jag hade tänkt. Ska det vara så svårt och hitta röda spetsunderkläder? De e ju supersnyggt till julen....aja, fick bli klassiskt svart isället :) Vi köpte även lösögonfransar, för vi ska ju vara partypinglor som vi så vackert själva beskriver oss, på Kryssningen nästa onsdag. Jäklar va kul vi kommer ha, eller hur Maria och Paula?? :D

Strax ska jag ut och springa en rund mot stan, kommer få värsta nostalgin eftersom det var förra hösten som jag stardae med löpträning.....jag kände att min träning inte gav så mycket helt neklet och ville öka den eller åtminstone göra den mer effektiv. Och det finns ju inte så många andra träningformer som ger samma effekt som löpning...både andrenalinmässigt och träningsmässigt för kroppen!

En annan kul sak är att ajg i juklapp önskar mig en Ipod Shuffle, till att ha just för att löpa. men jag har vart lite osöker på färg men nu har ajg öntligen betsämt mig för en röd liten rackare, skitsnygg är den! och så stödjer den ju även Project RED som forskar inom Aids. Eftersom Botswanas befolkning kommer att minskas helt sjukt mycket och kvinnorna främst i landet knaåpt komer att finnas kvar år 2025 pga av just Epedimin ADIS så tycker jag att det är läge att börja göra något åt det! Så jag börjar med att stödja Projet RED!
Jag ska ha den till min löpträning främst! Slippa ha en stor Ipod som bara slänger och flänger och rmlar ur dickan osv. För det är ju en liten klämma på Shufflen.
Sen kan man även gravera in någon snittsigt på baksidan helt gratis, så de tänkte jag göra....sitter och funderar på vad bara. Har ni något förslag? Jag funderar på mitt namn bara: Moa Hals....de håller ju i längden...eller nån bra träningsslogan typ "run for life eller running is a lifestyle".......eller kanske pleace don´t stop the music...:) Men kom med försäga om ni vill ;) jag var ju lite inne på Pappa e fin också, eftersom det är av han jag får den av, haha.

      Min blivande älskling!

Så mycket mer var det nog inte jag hade att säga.
Imorgon är de skola som vanligt fast jag börjar tolv och slutar vid halv fyra. Halv sex ska jag på body-pump. Sen plugga lite matte eftersom jag har rpov på torsdag!

Kisses

Kommentarer
Postat av: Maria

Förslag:

1. run to the beach

2. M&M

3. fettet skumpar bort för varje steg du tar



2008-12-09 @ 22:33:40
URL: http://mariakallman.blogg.se/
Postat av: malin

jag kan inte innan movienight på fredag. är ganska uppbokad hela helgen faktiskt.. men på söndag-dag är jag free om ni vill träffas en stund?

2008-12-09 @ 23:14:38
URL: http://dontshednotears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0