Dagen i stort!

Walla habibi! känner för att skriva av mig lite...så nu gör jag det.

Imorse vaknade jag och maria av alarmet som stod på 10.30, vi kände båda för att inte sova bort hela dagen, därav det ställda alarmet. Sedan gick vi ut på en promenad på en halvtimma kanske. Problemet var bara att kylan var bitande i kinderna och vi var klädda för en soft/skön/angenämn eller ja helt enkelt varm vårdag. men det var bara att öka tempot och så var man genast lite varmare.
Kommer hem och äter frukost, fil&musli, en kopp kaffe - de klassiska -alltid den liksom. Vi tog de heelt lugnt ett tag och pratde igenom en massa viktigt som oviktigt. sedan gick vi till min pappa och var lite vid datorn och åt en lunch, aningen påskinspererad faktsikt. det bar hem till mig och sedan träning, oavsett om man känner sig taggad eller ej så blir man alltid det var intesivpasset med Helena, hennes energi och kroppspårk gör att man bara vill röra på sig + hennes musik! alltid skoj när det blir sådär, hade tryckt två ipren i munnen lite tidigare, och huvudvärken bara försvann tack vara träningen (tror jag)

Efter det har jag vart hemma och ätit lite middag och kollat Guldkvällen med Bingolotto, riktigt bra och kul!....nee skoja, erik sjöng en trudelutt och det är alltid skoj att se :) Ni som kolla; vad höll Judith på med som ringde, lät som hon hade de lite skönt där hemma om ni förstår? Aja, skojig typ i alla fall!

Har tänkt på en grej, just nu är jag jättetrött och skulle lätt kunna sova, men om detta hade varit en vanlig söndag, hade ajg dels haft ångest över skolan/prov/krav! och dels hade jag inte varit trött, säkert pga. av det förstnämda. det är så typsikt och faktsikt ganska jobbigt måste jag säga, hela söndagen blir liksom hackig och trisst för att amn vet att skola kommer. Tex. ens liv är liksom sommarlovet/andra lov...men resten av tiden då, mån - fre...40 skolaveckor/år. Vad händer liksom? Det som är viktigt för mig är att ha delmål, som man ser fram emot. När skolan drar igång om en vecka är det historiauppsats,svenskauppg, och mattetest.... då kommer jag genast räkna ner att "5 veckor kvar till valborg" eller " fem dar kvar till tåget mot paula!!! (det ska iof blir GRYMT)och visst det är ju skoj. Men man kan ju inte bara tänka sähär. Ska helger och lov vara livet?  jag/man måste finna nya tankebanor helt enkelt! nån som känner igen sig?

Mitt och Marias nya liv: Igår (lördags) så satt jag och helt enkelt "kort och gott" och goffade ett påskägg som jag fick av pappa på morgonen, (innan jag gymmade). Först var de ju såklart gott och sådär, men ni vet nr de nästan blir hets och man vara vill trycka, men ändå så är det inte sååå gott! Känslan kom i alla fall och det var som att jag åt för att vara tacksam mot pappa - han hade ju köpt det till mig. När jag sedan vandrade till gymmet så mådde jag jätteilla och kände att, varför ska jag ta godis och annat skit egentligen. det är ju inte bra för mig nånstans. Mer än gott de första bitarna för stunden. jag berättade det hela för paula - vännen i eskilstuna som e inne i nyttighetsbanorna, på ett hel normal nivå trr jag :)....sedan pratade jag med Maria. Vi kom fram till att vi inte ska äta onyttiga snackssaker fram till sommaren, vi både mår,känner och ser bättre ut om vi hoppar det helt enkelt. Plus att det blir en kul grej om man är två. Så hädan efter kommer de blir, frukt, nötter, smoothies- med bär, te, kaffe och grönsaker med dipp för våran del. Nån som tycker det låter bra/kul, häng på!! Ingen idé att bjuda oss på onyttigheter längre i alla fall. Vi ska klara det, och gör det för att det kommer ge bättre resultat av träningen och är bättre för oss själva. Vi kommer fortfarande äta mycket och gott, bara av rätt saker! jag är i alla fall taggad och tycker de ska bli skoj! 
Tänker även promenera mer, jag som alltid hatat de börjar redan nu tycka det är skönt!
Nog babblat om min tankar i huvudet för dagen! berättar väl hur det hela går med de "nya livet" eller kanske man ska säga korrugerade livet lite senare...när de rullat nån vecka.


pusspuss och ta hand om er, och era liv, gör de ni själva verkligen vill. det är inte försent för förändring- stora som små. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja du Moa... Man blir väl tvungen att säga "fina bilder" så: Fina bilder! ;) Du är lite rolig också :) Men jag gillar detta och dt ska bli riktigt gott att sitta och mumsa på frukt och grönt, nötter och smoothies när alla andra äter onyttigheter rent ut sagt. Mums till nyttigt!

2008-03-23 @ 22:53:35
URL: http://mariakallman.blogg.se
Postat av: Tove

Nu jävlar gäller det! Vi klarar det!

2008-03-26 @ 20:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0