Bloggtime.

I helgen var jag som sagt i Vara. Hur var vara egetligen? Ja, de blev väl lite sisådär.
När vi kommer fram efter lite buss och tåg möts vi av en ljuvlig koskits-lukt. Jag och Smarris känner väl att en härligare doft kunnat svisha förbi våra näsor. Vi går runt och kollar läget lite och försöker hitta vårt hotell, eller kanske allas hotell (de fanns bara ETT). Vi lyckas efter kanske fem minuter hitta en mänsklig varelse att fråga, hon befann sig i den "klassiska kiosen" som varje håla/by/samhälle har. Av henne blev vi tilltalade  "töser" hahaha...VaraVara, kära Vara.
Vi går i alla fall till hotellet, som helt otippat är som en stor lägenhet med kök, sovrum, vardagsrum, med internet och tv! hallelulia. Efter att vi bosatt oss lite så drar vi till Ica-kvantum där det var lite lördagsdrag med kanske 20 personer som farde runt. Vi handlar lite middag (pasta & köttfärsås) som vi sedan lagade till. jag tror vi två kommer klara oss bra här i livet med allt hushålls-stuff....vi är bäst på planering. :)

Halv åtta kommer Paula med sin buss! :) Jättekul! vi går till hotellet igen och skojar runt. Fixar i ordning oss, jag och Maria körde hattar! ;) och svarta klänningar hade vi allihoppa.
När vi väl ska gå till klubben är vakten HELT zzzääääär! Han är hur envis som helst med att vi måste stå och trycka med massa 14(?)-åringar OM vi ska få se spelningen. Det var tydligen så att den tidigare spelningen för minderåriga blev inställd, och de få som tänkt komma på den fick gå på den senare, men då stå där uppe. Där uppe innebar ett begränsat område med en fet vakt som inte flyttade sig 1 mm.......och som TVINGADE ut en från klubben derekt efter spelningen! hmmmmm. FYFAN va ovärt! vi fick betala 150 spänn för att sedan dra!
Aja, de var inte så mycket att göra. Vi snackade väl med Erik lite efteråt ändå men som sagt så typ "drog" fetisen ut oss! Så vi gick tillbaka till hotellet och var fett sura. hehe. Dah band rullade väl in vid fem på morgonen gladare än någonsin. HA HA!
Vi somnade 06.30 och gick upp 8.30! skön nattsömn var de inte tal om. Då gick vi och åt lite hotellfrukost.
Det roliga med detta hotell (Hotell Grepen) var nog att alla från bandet bodde där + alla fans (som alla självklart ville ha specialregler) så de blev en himla röra, nästan som en sekt. Allt detta har blivit så stort, så Jag, Maria och Paula funderar på att lägga de på hyllan, i alla fall ett tag! Ska de bli så här komplicerat så e det inte värt allt liksom. Erik kommer saknas................tyvärr! :( Om de blir som de känns just nu.

Vi rullade i alla fall hem med swebusexpress <3 vid elva och var hemma klockan fem! Då var jag helt slut, åt lite och gick på en promenad till stan längst ån och tillbaka. Det var skönt att bara gå runt och fundera en massa!

Idag slutade jag två och fick reda på att det blir ett MVG i samhällskunskap. YES!!! Nu har jag i alla fall ett säkrat bra betyg. :) Nu ska jag dra iväg på skivstång med Björnis..... hoppas att Maria dyker upp. Efter de ska jag hem till pappa och föra över alla bilder från helgen, sen laga nån middag!
Jag hann aldrig langa upp inlägget, blev tvungen att sticka på träningen. Men nu sitter jag hos pappa och för över som sagt. Skivstången gick jättebra och Maria dök upp. träningträning kära träning, att man kan bli så glad och pigg! Känns som att man är tillbaka till "de gamla vanliga" sköna å trygga livet. Efter en annorlunda helg.




Oj va mycket bilder de blev. men orkade inte riktigt sitta och välja "vilken e bäst, finast, coolast, vilka bilder representerar MIG och mina vänner bäst egentligen?? så kolla de som ser intressanta ut :)

Peace/ M

Kommentarer
Postat av: Maria

hahahahah. lite kul sådär .... nu är jag lite gladare efter träningen :) du me sötis?

2008-05-19 @ 19:44:37
URL: http://mariakallman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0