Mat/Middag




Favoritmaten, som jag hittat receptet på själv :)

Recepet:
stekt cyklingfilé
Paparika
Banan
Creme Frech
Currykrydda
Grön currypasta (en röra på bruk)

Stek kycklingen banaen och paprikan, de två sisnämda lägger ni e lite senare.
Häll på Cremen och krydda, dra ner plattan på svag värme, severa med Fullkornstotilla och lite ruccola med saltade cashewnötter! Delicious. haha jag stava massa fel på maten men ni fattar :)



Potatismosbullar, alltså hemmgjorda hela vägen, ja la på lite solroskärnor när jag stekte dem också. Till de: äppelmos, lingonsylt, och morätter och paprika. Sen mlölk såklart, inte ofta ajg dricker de sådär men till detta passar de så bra, precis som till pannkakor. kanske inte värsta receptet, men liksom enkel mat att laga som jag själv inte brular tänka att JAG KAN göra :)



Pannkisar!
 Blev så sugen i söndags efter att jag jobbat. så jag fixa ihop en smet. För att de inte ska bli så degigt och sockrigt. så gjorde jag smeten på fullkornsmjöl och lite råfflingor, på hade jag hallon/keso & Banan,keso och kanel :)



Sist men inte minst. detta åt jag efter intensivpasset igår. En stekt kycklingfilé (tips, dela den så de går fortare att steka) sen fullkornspasta, tomatsås och paprika. Bar mat efter träning. Nu har ni ite tips inför veckan. Nu blir de inte så mkt matbilder på ett tag, jag måste ju variera lite här i bloggen! Ska inte ta bilder på frukosten dessa veckor tror jag, dels för att de inte blir lika fina ulagda hos pappa, dels för att ajg inte kan  knäppa massa bilder på mina frukostar varje morgon. Beroende? nejdå....nej men seriöst, de är verkligen kul att laga mat när man hittar bra grejor som båda är goda och bra för en själv.

Goddnatt och sov så gott. måste shlaggha nu....för att få maximalt många timmars sömn!
Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Moster Lena

Hej snygging! gud vad du tränar och äter nyttigt, jag blir avundsjuk eftersom jag är dålig på dom sakerna.

Jag brukar läsa din blogg och jag tycker den är jätte bra. Kram från Moster och kusinerna i storstaden.

2008-11-11 @ 20:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0