17.08 - en solig eftermiddag/tidig kväll

Vilken fin dag det har varit idag. Jag älskar verkligen solen och idag har den strålat mer än på länge!
Afrikadagen var bra måste jag säga....på förmiddagen fick vi kolla på massa bilder av en man som fotat fom. 1992-2008 i olika delar av Afrika. Helt otroligt häftiga bilder, skulle lätt kunna ha dom på mina väggar! Efter det så käkade vi lunch - falaffel för min del ( det var inte Afrikanskt mat tyvärr) Efter lunchrasten så lyssnade vi på författaren, som kom från NIgeria och efter det kollade vi på industrin i Afrika - och hur den går till. En lärorik dag! :)

Efter skolan så gick jag en bit i solenskenet, sen cyklade jag förbi min mamma och hämtade diverse saker, bla tältpinnar från vandringen, som vi tydligen ska sätta upp imorgon. KULIS!
Efter det så åkte jag hem till pappa igen och gjorde mig två koppar kaffe och käkade lite nötter, nötter e bra/gott/enkelt! Jag fyllda även i min kalander som åter är funnen, alla tider då jag jobbar, och så kollade ajg över min framtid. bara 1.5 vecka till höstlovet ju! (: Helt grymt!

jag har börjat läsa i vår nya svenskabok också, Vilda gröna Ögon. Den är bra hittills, men jag jämför å andra sidan med Disgrace som inte var nån höjdare! Boken ja läser nu e ju på svenska också.....älskar mitt modersmål. hehe.

På saras Begäran så ska ni få se en förfest bild från Grekland då hudfrägen var "snäppet" brunare....ja e ju som en lite chokladboll :D

Ikväll kommer pappas bror nere från de södra trakterna upp på besöl (han jobbar ofta i sthlm) så antar att de blir en lite finare middag och lite umgänge.  Revbenspjäll å massa sallad fick jag höra att de ska käkas, mums!
Nu blir det löpning längst ån, vill ha endorfiiiiiner!


Kommentarer
Postat av: Maria

jag saknar grekland

2008-10-14 @ 18:31:25
URL: http://mariakallman.blogg.se/
Postat av: malin

jag saknar grekland. och jag saknar er, finisar!

2008-10-14 @ 18:58:10
URL: http://dontshednotears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0