Bauhaus

Hej!
Vart tog dagen vägen?
Såhär såg jag ut imorse, laddad me regnkläder, snyggt klädesplagg måste jag säga ;)


Halv tio jobbade jag på Friskis, ända till halv ett. ojoj tre timmar borta SÅ fort.
Sen åkte jag hem å käka ris och kyckling, samma som igår. Efter de fick jag skjuss till Bauhaus, va e grejen med regnet? har ju regnat oavbrutet sen jag steg upp!
Väl framme på matsället på bauhaus (som säljer, korv, kebab, och hamburgare och så lite fika & Kaffe) så var de i princip bara att börja steka burgare, haha :) Men det gick fakstikt ganska bra, vi var först tre där, men sen gick ena tjejn så då var de jag och "chefen" kvar. jag fick slå in lite i klassan och servera massa hamburgare och korv. de hade tydligen haft rekord på burgers under lunchen och sålt 50 stycken på EN timma :O God damn! Men ska dit på torsdag och kolla upp bakn å lön å sånt, även jobba nån timme. För på Fredag ska ajg jobba 17-20 och då stå där själv en time, läääskigt! Men de var tydligen dött på fredagskvällarna.....skönt tycker jag som e ny!
Jag har alltså fått jobbet :D Inte nått glamoröst jobb nånstans, men ett jobb där jag får lön varje månad! jag tackade ja såklart ;)
Jag lär mest jobba söndagar efter Friskisjobbet eftersom det då är OB-tillägg (då tjänar jag 85/timme) jag kommer ju hata söndagarna, jobba från 9.30 - 18! men peeengar!

Nu blev de massa jobbbabbel. Nu har jag precis käkat en skål gröt á la Moa. Jag ska snart läsa lite i engelskaboken och därefter, duscha och plugga spanska. Imorgon är det måndag, en lång dag, på kvällen måste ajg plugga spanksa och så ska jag hinna med ett träningpass.

Hörs och ses hörrni!
(juste, idag var mamas killes barnbarn här, visst en jättesöt?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0