Tse-Tse-flugan

Nu har jag läst 20 sidor geografiiii....har 8 kvar. men dom ska ajg plöjja mig igenom efter löpningen och en varm dusch!
Läste här nu på slutet om Tse-tseflugan som tydligen kan ge den dödliga och livsfarliga sömnsjukan hos djur....typ kossor. Tänk att somna till döds, va skumt! Alltid lär man sig nått nytt. det är ganska tung text med massa olika odlingssätt allt från spannmålsodling (vete, ris, majs) till blandjordbruk och svedjejordbruk...blablabla....you´ll get it!

men nu måste jag nog sticka ut och köra lite innnan de blir helt kålsvart längst ån......vill pumpa musik men tycker det är så svårt att hitta de perfekta hörlurarna till löpning, man borde nästan ha sånna är efta lurar som i alla fall sitter kvar :D. Får köpa mig ett pra nya små pluppar tror jag!

Tre bilder från Igår:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0