God förmiddag!

Hej där! God söndag!
Klockan har precis passerat tolv och jag har varit uppe i drygt två timmar. Finns det något skönare än att slippa ta tag i saker en söndag förmiddag utan istället koka kaffe och sätta sig i sängen med frukost och tv4 nyhetsmorgon framför sig? Don´t think so!

Igår blev en himla bra dag...tror hela den här helgen har blivit bra!
Jag och mamma åkte på eftermiddagen på pulsjumpa efter att ha städat och gjort fint i lägenheten. Efter jumpan, där även Maja befann sig, skoj, så duchade och bastade vi för att sedan åka hem och laga middag till våra gäster.
Mikaela och jag gjorde (hör och häppna) en kakaaaaaaa. Pepparkaks cheesecake närmare betsämt. Ett recept jag hittat på "Pernillas jul" hihi....vill ni även göra den kan nu söka på recept.nu och klicka er vidare till programmet "Pernillas jul". den blev ypperligt god. Efter maten satte vi oss i min säng och pratade som två riktiga snackisar i ett....:D Så himla trevligt! Vid halv tolv följde jag med henne till bussen...och jag gick och la mig.

Nu tänkte jag skriva på min psykologiuppgift om socialpsykologi - vilket bland annat handlar om hur påverkade vi blir av vår omgivning, och hur olika attityder till saker och ting växer sig fram och på hur vi aggerar då vi har vissa förväntningar runt omkring oss. Även hur vi tyder oss till grupper och lätt delar in olika männsikor i "Vi" och "Dem". Intressant...men lite jobbigt att bara få tummen hur handen å bööörjar skriva skiten :)

Sen blir de som sagt jobb. Söndagspasset as usual.

Pusspuss!

The cake:




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men gud vilket fint kort! Och ljusen, som bara råkar stå där, lingonen som är lite lagom dit-slängda?? :P

Tack för igår vännen! :)

2009-12-06 @ 15:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0