24/1-09

Godmorrs!

När jag låg i sängen imorse så kändes det som att mina ben vägde bly och jag var så trött så jag knappt orkade titta vad klockan var....min seghet trodde jag berodde på att klockan var cirkus 12.00, men så var inte fallet, den stod endast på 10, så jag sega kvar till kanske kavrt i elva...då lyckades jag trycka på tv och till min förtjusning var det The Hills - älskar den ytliga serien, så konstig men ändå underhållande...jag satt nog där å glodde i många kvartr...sedan gjorde jag mig lite kaffe å sånt till halv tolv-tiden. Hur seg får man vara?! Att benen var så tunga berodde defenetivt på skivstångs-passet igår. Både smärtsamt och skönt, nya muskler har ju kommit till :)

dagen har fortsatt flyta på, jag har städat, skrivit om fattigdom och krig, hur de påverkar varandra och gör så att vissa länder stannar i utveckling pågrund av brist i ekneomin och därmed grundutbildning....ingen tbildning = fattigdom = krig = ännu fattigare= outbildade läkare/lärare = små sjukdomar kan bli dödliga såsom malria/diaré osv. Nej usch....stop the world-war, make peace! Sen har jag chattat lite med mina underbara vänner, jag vill tipsa om bloggen www.mariakallman.blogg.se hon har nämligen löagt upp Naxos-pics...mitt hjärta bultar ju snabbre, på fredag ska 1000 spänn sättas in!!

Nu ska jag duscha, platta luggen, sätta på mig fräscha myskläder - ljusgrå nikemjukisar + vitt linne + aloevera på läpparna, sådär "jag bryr mig inte men är fräsch ändå" haha....skoja jag nu?
 Ikväll blir det buss ut till Svja med Maria där linnéa och therese väntar, vi ska äta middag, titta på körslaget och filmen Into the wild och göra någon form av stjärnhimelskådning till naturkunskapen!

Pussarochkramar, ha en fin lördag!

I Thailand (Kao lak) så regnar de så mycket så poolen svämmar över, stackars lilla mamma som var pepp på att steka! kan inte låta bli att lee, för jag vet ju att de går över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0