Morotsomelett - dagens överaskning!

Hej på er allesamman!

Den här helgen är ju bara för underbar! jag mår så bra, har fått sovit en massa, myst runt hemma, ätit gott, umgåts med underbara vänner, tittat på både bra tv och film, tränat och till och med jobbat...i fredagskväll ni vet :) det här behövde jag, jag är nästan lite stolt över mig själv att jag lyckats hålla alla planer fria och sagt nej till en hel del. Egentid är underbart när man valt att ha det själv, egentid och ensamtid är ju två skilda saker man måste hålla isär.

För att återkomma till min morotsomelett som precis slunkit ner i magen, den är gööörlätt att göra och perfekt som en snabb lätt och nyttig lunch såhär innan träning. Jag tänkte nämligen bege mig på ett medelpass med Tina, min favorit-skivtsångsledare...jag håller tummarna för att de är lika magsikt!

Recept:

Vispa ihop 2 ägg, en skvätt vatten, salta, peppra..... riv sedan ner en rätt liten morott.....nu e smeten klar, häll i det i en uppvärmd stekpanna med lite smör&rapsolja, eller vad ni nu har hemma....när den stelnat en anning lägger ni i några soltorkade tomater som man kan klippa i mindre bitar + en klick keso i mitten....efter lite stekning på ena sidan, viker ni ihop den så den blir som en inbakt pizza (halvmånde) och voila så har ni en fin liten omelet. Till det här hade jag bönor, pinjenötter kryddat med olivolja, salladskrydda och flingsalt. Som avslutning fick det blir en PinkLady-äpple i finaste möjligast skick!

Smaklig lunch!

Snart ska jag nog byta om, men velar på om jag ska duscha där eller hemma.....och om jag ska gå eller cykla dit???? Livet är ett enda stort frågetecken!

Vad gör ni idag alla som läser? Berätta för jag är nyfiken!

 
Vilka snyggingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0