LONDON 09

De började med att Malin och Maria hade gjort fina små resetröjor...där de stod London 09 på ryggarna, och ens egna "smeknamn" på framsidan som vi fick på midsommarafton hemma på grillkvällen hos Mathilda...måste sett rätt skoj ut när sex tjejer kom med likadana tröjor till flyget, och ännu roligare att personalen vid incheckningen läste på alla...ni kan ju tänka er hur kul de var då Matte (Mathilda) tågar fram med texten sexy mama på magen...haha!

Hela resan var helt underbar, en av de bästa!
Första dagarna var vi turister med kameran i högsta hugg, vi tittande på en massa sevärdigheter, som man ändå "ska ha sett" om man är i London. På kvällen blev de en italiensk restauarng och rött vin, helmysigt hade vi de, efter maten gick vi på engelsk pub.
Dag två tillbringandes i city...tror vi shoppande i 7 timmar, blev en låång dag med trötta fötter, Primark är nog bland de sjukaste jag vart med om, en affär med galet billiga kläder,skor,väskor..ja säg vad de inte har! Allt är huller om buller, att prova nått finns inte, då köerna är minst en timma långa, man slänger bara in saker i sin shoppingkorg och hoppas på att de funkar. Jag fick med mig jeansshorts, tishor, linnen, skor, väska, brillor, underkläder m.m På kvällen gick vi till en Kinaresturang, där kineserna trodde att Sverige hette Switserland typ, haha :D Även denna kväll blev mysig.
Dag tre spenderades också med shopping på förmiddagen, primark besöktes igen, till lunch blev de varm macka och latte från Starbucks, åååh så god. På eftermiddagen promenerande vi till Hyde park och la oss och solade i kanske 2 timmar, de var riktgt soligt och varmt!  Efter shoppingen och parkhänget gick jag och Maria och träffade Linnea från klassen, som är i London en månad hos sin bror, så vi passade på att ses, jättekul! Vi gick en promenad längst gatona i Earls court där vi bodde och köpe lite take away-kaffe, även detta från Starbucks, gäller att passa på.

Varje kväll sent efter middagen satt vi på hotellet, på vårt mysiga lilla hotell och pratade ändå in på småtimmarna...eller kanske inte men till två i alla fall, har inte så stor koll då jag typ somna först av alla :P. Vi har verkligen blivit som en liten familj allihopa....:)

Idag klockan sex vart de uppstigning och hemfärd, gick bra, men alla var hur trötta som helst.
Resan summeras av mig som underbar, så himla rolig, att alltid ha en Finis i närheten att prata med, skoja med, mysa med och bara vara med är något man ska vara glad över. Ett såhär skoj gäng på 6 stycken, får man leta länge efter för att få. Nästa resa som är inplanerad är Thailand!! Galet brudar :D Men innan dess blir de många småsaker såsom, filmkvällar, resturangbesök, maddes land, sex and the cityfilmen, haha vi är små planerare minst sagt :)

Nej nu ska jag sluta här...hörs när jag har nått mer att berätta!

Kram.

Kommentarer
Postat av: mallan

<3

2009-06-25 @ 18:11:20
URL: http://dontshednotears.blogg.se/
Postat av: Sara

GUD så ROLIGT det lät! Och nu är ni hemma. Själv åker jag på onsdag. Träffas!!!

2009-06-25 @ 21:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0