Banan, äpple apelsin - då blir du fin :)

Som jag skrev i rubriken...en riktig finis blir du om du äter tre frukter/dag. Det har jag lyckats med denna dag :) Bana till frulle, äpple till middags-efterätt, NU apelsin till äggmacka + té, ett riktigt gott "efte träningen fika". Jag har nämligen varit på Ultuna och kört Skivstång.....rätt tungt, men nu är jag härligt trött och duschad :) Den magsika känslan, ni som tränar vet vad jag snackar om!

Men va tomt det var med komentarer på förra inlägget, sög de eller?? Morgonbloggar är väl kanske inte min grej då....jag är nog rätt inne i mig själv på morgonen, även om jag har lätt att vakna till fort och vara social, så är jag ändå fokuserad på dagen och mina rutiner.
Nu är det bara en skoldag kvar denna vecka, för jag har studiedag på fredag....som även alla andra gymnasieskolor har som är komnunala, skulle jag tro :) Riktigt göttigt! Jag kommer ägna större delar av de lediga dygnet med att hålla kassan på Ekeby-friskis snyggt, fräscht, välkomnande och igång!! Kom dit och hälsa på ni som vill :) Kör ett danspass, eller varför inte skivtsångspass eller en omgång på gymmet....ni får göra VAD ni vill för mig (: Gulligt va?
En mindre rolig sak är att det vankas matteprov imorgon, jag känner mig inte stensäker, men ändå inte helt borta...nånstans där emellan....sen ska jag även redovisa den fula/farliga platsen som vi ska ha hittat på geografin, + så är de lite diskussion om det går att göra världen rättvis och skapa fred. Sen ska jag även analysera barnböcker med exotiskt inslag skrivna innan 70-talet på historian. Så ser min dag ut. Jobb på kvällen, fint de.
men jag är ändå lite pepp på skolan, eller på ett sätt vill jag bara vara ute i världen eller åtminstone i stan ...haha yppsala city är min värld, men ni fattar...luncha, prata om viktiga saker i livet...träna och träffa männsikor som man gillar att umgås med, isälllet för att bara gå till skolan som en liten robott varje dag. Men idag fick jag mvg på två saker på spanskan, och förra veckan fick jag mvg på konfliktuppsatsen jag skrev för ett tag sen med två till. det peppar liksom en att fortsätta!! Man får jobba på.

Idag är det den 18 mars, vilket innebär att det är exakt 3 månader kvar till mig 18-årsdag! sing hallelujha!
Nu ska jag surfa, imorgon ska ajg gå en morgonpromenad om solen lyser innan frukost. Sånt är mysigt. Börjar halv tio, så de är lite chillibille!

Kisses!

dagens tre bästa:
1.


2.

3.

Bilderna talar väl ganska tydligt för sig själva. men de första två är min lilla outfit - Cheep monday-jeans, skjorta från carlings, svart kofta, skinnjacka, skor - hm, örhängen pilgrim....kropp Moa....skjortan kändes som en evighet sedan jag använde, alltid kul att dra fram gamla trasor.

Middagen är ett bra tips till er som gillar makgrill, då man har brådis till tex. träning....man lägger makrillsbruken i en kastrull, tillsätter lite krossade tomater + soltorkade tomater och kryddar...till det kan man ju ta vad man vill, jag tog fullkornspasta och en enkel sallad med olivolja....simpelt, gott och snabbt. tar endast en kvart!

Den sista bilden är på mitt smarriga kvällmål, tipset här är att testa Fäbo-knäck, de är brödet jag använder flitigt, som chips...lite tips till er som har mattorka (:

Hejhopp! Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Här SMSar man mojsan och inget svar får man. Men då vet jag :(

2009-03-18 @ 22:35:04
Postat av: malin

jag ska köra skivstång imorrn :)

känns som att jag har blivit värsta skivstångsnörden :D haha

2009-03-19 @ 11:38:45
URL: http://dontshednotears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0