Helgenhelgenhelgeeeeeen!!

Åh va roligt jag har haft det, helgen har bjudit på många skratt och leénden! Det har varit folk överallt, det har varit träning och god mat och det har gett inspiration och rörelsegläjde. Kort och gott, Friskis&Svettis är häftigt!

Jag och Maria har både vart på ett mix-pass, då man gick igenom hela utbudet som föreningen har, och så testade vi på bla familjelek, seniorjympa, startjympa, Ki-balans, Core, Medel, Puls, Aerobics och boxning under två timmar.
Sedan i slutet av dagen efter en föreläsning och bemötande så var vi på ett danspass med en jättesexig kille, han försökte ju att vara de i alal fall, om vi säger så ;).
Idag så blev det Jumpakalaset, det var uunderbart, vi stod längst fram och hade minst 300 andra jympare bakom oss, de var flow och energi och svetten bara rann. passet gick  igenom utveckling sedan 78, både musiken och rörelserna har ju förändrats en del, även fast grundkonceptet är de samma :) Efter jumpan var vi till sist på en föreläsning om mat, och att vanlig mat håller längst....dvs tallriksmodellen.....frukt&görnt 500 g /dag /30% av tallriken.....sedan 50 % kolhydrater som ger kroppen energi och till sist protein som våra celler och muskler behöver 15%......de funkar! Jag tror stenhårt på det! Och att få i sig fullkorn, fisk och att tänka FÄRG! Man ska inte ta bort någonting, utan snarare lägga till nyttigheter :) De var en bra avslutning och nu är jag hemma igen....

Igårkväll var vi hemma hos Saga med Karro, efter mycket om och men och lite ruscher så kom vi fram med hjälp utav både t-bana och roslagsbana....haha ni skulle sett mig och Maria, helt flummigt, de var inte lätt.:).... men väl på plast var de helmys som vanligt!! tack för säng och "hotellfrukost"!

Nu ska jag surfa runt/ikapp, har knappt varit vid datorn den här veckan.
Hörs och ses snyggingar!

Kommentarer
Postat av: Saga

Tack för visiten snygging, trots att vi var ett gäng slitna cheyer igår. saknade er och saknar er...vi ses snaaart igen!



PUSS!

2009-03-15 @ 16:52:54
URL: http://sagascribb.blogg.se/
Postat av: Karolina

Sötaste ni!! Tack för igår. PUSS på dig!

2009-03-15 @ 23:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0