Varför ska man ha en rubrik?

Hej där!
Nu ska ni få höra vad ajg pysslat med, och framför allt befunnit mig i helgen. jag ska inte bli allt för långdragen, utan göra en lagom lång liten blogg till er som läser :)
Igår: Lördag så, hmmm va gjorde jag egentligen?? Juste jag var ute och sprang lägst blöta ån på förmiddagen. På eftermiddagen så var jag iväg och jobbade som barnvakt på Friskis och svettis, Maria extraknäckte också. Vi kom dit en sväng innan och spanan och shoppade lite av Rönnish nya kollketion som vi som jobbar för rabatt på. För min del blev de ett par lite kortare svarta sprinters med dragkedja längst ner, samt en lite tunn T-sirt i en härlig vårfärg...mingrön/turkos typ, den passa till mina ögon sas de, så jag tog den :) Detta ska jag hämta senare i veckan i butik. Efter att vi passat barn, hoppat hopprep, lekt häst och kört familjelek så cyklade vi hem till mig och fikade....det var nämligen fika på F&s, så vi tog med oss varsinn färsk linnébulle och kola-cookie, och drack varsitt glas mjök til. Gott och mysigt! Igårkväll vart de i alla fall middag hemma hos Malin med hela fotbollsgänget-brudarna. Åh vad ajg tycker om er girl, ni är verkligen superbrudar allihopp! De planeras även en Londontripp ihop i början av sommaren. De ska inte gå mistes!

Idag vaknade jag upp i Malins säng klockan tio.....vid tolv befann ajg mig på Ekeby F&S för att gå en 1:a hjälpen kurs så atta jg akn rycka in ifall nån tuppar av på ett pass då jag jobbar.....känns jättebra att i allafall ha lite koll på läget. 30 Tryck på bröstet, två andetag...30 tryck på bröstet, två andetag....osv.! Tryck hellre för hårt än för löst, och handflatan ska sitta mitt mellan personens bröstvårtor! Sådär ja, nu kan ju ni med ;)
Efter kusren cyklade jag vidare till anläggning nr 2: Ultuna...där mötte jag upp mamma och vi jympade ihop på Tinas Jympapass. Sjukt energifyllt och roligt! Lycklig-käsnaln var på topp efteråt, passet avslutades med bastu och presentutdelning. Sedan jag var liten har ajg nämligen blivit kallad för Kenneth av min mamma i tid och otid, Don´t ask why! Så idag då det var Kenneth som namnsdag fick jag ett par skitsnygga Rönnishtrosor som sitter som en smäck, i en snygg hippstermodell. Jag fick även en ljusblå/vitrandig blus som hon köpt men som var lite får trång. Tack söta mamma :)

Kvällen har ägnats åt ministerplugg och nyss spanade jag på Mia & Klara!
De var allt.

Imorgon skola: 8.40-15.15, jag har inte etik&livsfrågor som sista lektion, vilket innebär att ajg och Maria ska ta en sväng på stan.....jag ska handla en tunn Tish...och så ska vi väl spana lite i största allmänhet!

Hoppas veckan börjar bra för er! Vakna pigga och glada! För min del ska detta bli en bra vecka har ajg betsämt. jag ska vara glad, possitiv...träna, äta god och bra mat....på fredag är det sannas 18-fest, lördag ev finis-dejt igen....söndagkväll ska jag jobba ihop lite extratimmar och åka tillbaka till mamma......bra vecka! Bara två veckor kvar till påsk............åh CITRONGULT, GRISROSA, LIMEGRÖNT, TURKOST, hemma hos mig är det färg som gäller under påsken! Löööve it!

Bildregn....en hel del mat, men jag vet ju att många uppskattar de bilderna, och det har blivit en hel del fina denna vecka :) Jag har hållit mig framme med kameran helt enkelt. (min lilla syter har kalas i lördags, så därför får ni en bild på henne också, i henns klänning som hon fått av bästa storasystern Moa :)

  <------lördagens frukost!

 <-------lördagens löpaoutfit, svart/vit matchning!

 <------Nöjd 5-åring :)

 <-------Jag bytte om till barnvakts-uniform!

 <------Belöningen, farligt gott!

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha "jag ska inte skriva långt" (Y)

2009-03-22 @ 22:12:44
URL: http://mariakallman.blogg.se/
Postat av: Amelie

Svar; Heej! :) Det var riktigt roligt att träffa er också, ni verkar vara 2 härliga tjejer. Minns jag inte helt fel så har vi faktiskt träffats förut, på rix FM festival i Eskilstuna. Ni slängde upp svarta trosor på scen, haha!

Ja, det tycker jag låter som en toppenidé! :) Vi borde verkligen boka in något!

2009-03-23 @ 09:52:47
URL: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Postat av: Sara

gud vad roligt med london!!! hihi kenneth

2009-03-23 @ 14:35:33
URL: http://s91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0