Biggest loooser

Tänkte börja med en ny sak i bloggen.
Varje dag, eller varje måndag kanske....eller nån gång varje vecka, så kommer ni få med er ett buskap som ni ska tänka på under dagen/veckan. Något som förhoppningsvis kommer stärka er och göra er gladare och mer tacksamma för livet, låter de bra?
jag själv har fått alla dessa väl valda ord av mamma, på små kort i en korg, och så drar jag ett varje dag.

Måndagens den 23 noveber stod detta:

"Livet är ett stort och spännande äventyr"

Och visst är det så, att varje sak man upplever får varje person att utvecklas liiite mer, och bli lite mer erfaren och medveten om att livet både innehåller medgångar och motgångar. Men att de båda är lika viktiga delar.
Som Buddah beskriver det: lidandet är människans största fiende, men för att få bort det måste begäret försvinna.
Eller som jag säger, de är då man lider man lär sig som mest, och upptäcker hur väl man mår då man inte behöver lida :)


 Till något helt annat!

De gick väldigt bra att träna idag. Lite slut på slutet, men de är väl bara som de ska va ;)
Sitter och laddar lite inför paradise hotel kl 22 samt Kenyatema-dagen imorgon nu.
Har även precis dammsugit datorn som höll på att brinna upp. damattackerad som vanligt.
Dessutom har jag nu satt upp en massa foton i en form av "ram" betsående av en massa platsfickor. Snyggt. snart åker de riktiga ramarna upp, som inhandlades igår med Tove på ikea också :D Festligt!

Kram på er därute!



Dagens saknad. Att de är så varmt så man blir helt varm i själen...


Kommentarer
Postat av: malin

vilken fin bild mois :)

2009-11-23 @ 22:48:41
URL: http://dontshednotears.blogg.se/
Postat av: amelie

Heej!

Så roligt att du följer min blogg och slänger in några kommentarer då och då :) Jag följer din också ska du veta, även om jag kanske inte kommenterar lika flitigt :D



Åh, det skulle ju vara jätteroligt att komma till Uppsala när ni har jullov, om så bara för några dagar! :) Jag jobbar ju som sagt, men bokat vi in något i god tid så kan jag tacka nej till jobb, det är lugnt för mig. Vill ju bara inte missa allt för många chanser till att tjäna lite pengar :)



KRAM!

2009-11-24 @ 06:59:50
URL: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Postat av: Sara

vilken gullig idé med korten från din mamma! Kommer ge din blogg lite extra dragningskraft på mig ;) pusspuss ses imorgon snygging!

2009-11-25 @ 22:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0