Freaking Friday!

Nej, så galen är den nog inte! En lugn fredag är vad jag är sugen på. En lektion i eftermiddag, sen ett skivstång/konditionspass på Ultuna är vad som händer idag!

(gud så opepp jag blev nu, skrev ett jätteinlägg som raderades!!) Nya tag!

Har precis pluggat lite naturkunskap som de vankas prov i om en vecka. Människokroppen är temat.

Hade tänkt berätta lite om Afrodansen som jag var på i onsdags. det är alltså en ny aktivitet som Friskis uppsala nu har kommit med inför våren 2010.

Passet går på:
Ultuna ons. 19.00
Väderkvarn lör. 15.30
Ekeby sön. 17.00


Till en början var det mest att trampa igång fötterna och börja gunga lite skönt. En snabb introduktion om vad som ingick i passet och grunderna fick vi också. 
Passet består utav tre serier som man slutligen sätter ihop i en enda serie. Den körs igenom först i ett lugnt tempo och sedan e ett betydligt snabbare, omkring 6-7 ggr. Ett tips tycker jag är att gå med några/någon kompis första gångerna, eftersom de är en hel del knäppa rörelser som man gott kan skratta åt ihop med någon! Ex bakar man bullar, småkakor, går i djungeln, krigar samt sätter på sig stövlar och trummar trummor.
Träningsintensiteten väljer man till stor del själv, jag kan säga att jag fick lite träningsverk i axlar/rygg samt ben...men då tog jag i rejält, såklart ;)
Jag tycker sammanfattningsvis passet var väldigt roligt och någon jag tipsar alla med träninskort på Friskis att testa!
OBS: Man är barfota. Sätt på dig luftiga kläder som inte stör ditt rörelsemönster!




Nu ska jag fortsätta min dag här. Med mitt toppen humör!

Kramar till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0