Lägesrapport

Godkväll finisar!

Tänk att just finisar blivit någon form av modeord. Enligt mig något som jag och mina fem vänner - även kallade finisarna, kom på. Som ett skämt från början "fini, kom nu" under vår Gothiaresa tillsammans.
Men hur som, skoj att folk känner att de även passar dom. alla får ju vara en finis.

Idag fick jag reda på att jag fick två Mvg:n i två fantastiska ämnen. Är inte de en utav de bästa känslorna som finns. Att bara få resultat på de man jobbat och arbetat med. För mig är de lite som att sväva på rosa måln. En känsla som fort försvinner bort då nya uppgifter ska lämnas in.
Men just ikväll, då känns de underbart.

Ska faktiskt redan nu skriva några slutrader på en uppgift som kretsar kring Kenya. Vilket det mesta gör nu. Den handlar om förväntelse/förskräckelse inför den kommande stunden, då vi åker till Lamu. Ja, känslan är ju blandad, de kan man lungt konstatera.

Nu ser jag att klockan runnit iväg och snart slår den åtta. Måste kolla på Made of sweden och Andreas. Uppgiften får vänta.

Kan langa in dagens middag och recept i alla fall!




Recept:

Fräs lök, jag använda mig av purjolök, i lite olivolja. Pressa en klyfta vitlök och låt det mjukna. Tillsätt en förpackning krossade tomater med chili samt 4 dl vatten. Låt koka upp och tillsätt därefter delade kocktailtomater/finskuren vanliga tomat. Därefter har du i en matsked tomatpuré. Nu är det dags för kryddning.

Peppar, citronpeppar, salt, timjan och färsk basilika. Låt soppan småputtra yttligare tio minuter.

Att servera till:
Hurtbulle, som jag hade olivolja, pesto samt riven parmesan på. In med den i en mackgrill, tadah. Smarr!

I soppan, till servering har jag gärna keso eller craime fraiche, lite riven parmesan samt extra basilika toppat med rostade pinjenötter.

Idag hade jag lite extra tid som ni hör. Allt gick väl på 25 minuter kanske. men många ingridienser kan man ju skippa! Tex bara rosta valfritt bröd och ringla lite olivolja + flingsalt.

Love / M.H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0